niiyan/2005-03-14
DeScratch Version 0.8 by Fizick(maxlenパラメータの追加) †
- 変更点
- Version 0.8, March 13, 2005 - added maxlen parameter
- maxlenパラメータとは?
- maximal scratch length (default = 1000)
- maxlenパラメータが追加された経緯
chroma denoising(CNRT/CNRS/CNRF) by kassandro †
- 色差ノイズ除去プラグイン
- 現時点では、YUY2にのみ対応。
ダウンロードは、こちらから。スレッド冒頭のAttachmentからダウンロードできます。- (2005-03-17追記)3/17に更新された時にAttachment(添付ファイル)は削除されました。代わりに、同じスレッド冒頭のkassandro氏の投稿に新しいバージョンへのリンクがあります。下記の文章のhereの部分。
The current version can be downloaded from here
- 次の3つのフィルタから成る。
- CNRT
- MarcFDのCNR2に似たフィルタ。だが、アプローチが異なる。
but uses a two sided approach in contrast to one sided approach in CNR2.
- MarcFDのCNR2に似たフィルタ。だが、アプローチが異なる。
- CNRT
- このアプローチ(two sided approach)の利点
The two sided approach has the advantage, that one doesn't have to care about scene switches and it should improve overall quality as well.(シーンチェンジを気にしなくてもよい&全体的なクォリティの向上)
- 変数とデフォルト値はCNR2と同じ。
- scdthr(シーンチェンジ検出の閾値)の値は無視される。
- 純粋な時間軸フィルタ。インターレース素材にも使える。
CNRT is purely temporal, whence it can be used for interlaced content.
- CNRS
- CNRTの空間軸(Spatial)な類似物(analog)
- CNRTと同じ変数、同じデフォルト値に、必須のクリップ変数(blurred_input)を1つ追加。
- blurred_inputは、入力クリップのぼかされた(blurred)バージョン。たとえば、
RemoveGrain(input,mode=12)
- デフォルトの使用法は、次のとおり
CNRS(input, blurred_input)
- 純粋な空間軸フィルタで、プログレッシブ素材に使える。
- ただし、blurred_inputが水平方向にだけぼかされているなら、インターレース素材にも使える。
- CNRF
- 上記2つのフィルタとは異なる。
- SSE最適化されている。
- 次の哲学の具現化
the spatial variation of the chroma is limited by the spatial variation of the luma.
- 書式
CNRF(input, blurred_input)
- What does CNRF do?
CNRF first calculates the luma distance d=|y - yb| and then u is clipped at ub - d, ub + d, i.e. the new value = min(max(u, ub - d), ub + d) and similarily v is clipped at vb - d, vb + d.(y/u/vはinputの、yb/ub/vbはblurred_inputのY/U/Vを表す。)
ImproveSceneSwitchをノイズ除去(時間軸)に追加 †
- ImproveSceneSwitchは、RemoveDirtプラグインに含まれるフィルタ。
- RemoveDirtとあわせて紹介する形で掲載。
TIVTC - 2005/03/13 v0.9.8.2 †
- 変更点
Doom9's Forum - Another motion adaptive deinterlacer and smart bobber
TDecimate:
+ Added missing logic to most similar decimation mode. It can now correctly handle
panning->static and static->panning areas like longest string. It can also
detect cycles that need two duplicates dropped. Assuming match info is present.
+ Tweaked decimation decisions for both longest string/most similar.
+ Added isse luma diff calculation routine for yuy2
- Fixed a bug in the longest string decimation decision that utilized match info
from tfm.
TFM:
+ Post-processing now only links luma->chroma on the motion map, instead of doing
full luma->chroma, chroma->luma, and chroma->chroma linking.