niiyan/2005-11-10
fft3dGPU 0.47 †
- 変更点
0.47 fixed bug with corrupted frames after reseting a lost device.
MVTools-v0.9.12 †
- 変更点(mvtools.htmより引用)
0.9.12 (Released 09.11.2005 by Fizick)
- Added MVFlowInter function. MVInter function will be removed in next release (it is worse).
- Changed scale of ml parameter for kind=2 of MVMask to more optimal default.
- Fixed small bug in Bilinear.asm (strange pixels near right border for pel=2).
Motion, 9 November 2005 (revised) †
- 変更点
- SimpleFPSフィルタの追加?
- 同日にMotion, 9 November 2005がリリースされましたが、このバージョンにはVirtualDubなどがクラッシュする問題があったため、Motion, 9 November 2005 (revised)*1がリリースし直されました。
- 古いバージョンでVirtualDubなどがクラッシュする原因についての説明
Doom9's Forum - Motion filter : real-time true-motion motion compensation ... alpha version
When copying a 4x4 block that required vertical but not horizontal interpolation in assembly, I read a 4x5 block, averaged and then wrote a 4x5 block... . That code has been in there since almost the first version, but for some reason it didn't show up until recently. Thanks for catching it!
AviSynthにドロップフレームを検出して処理することができないバグ? †
- IanB氏のコメント:
Doom9's Forum - Avisynth handling of dropped frames
AviSource() apparently doesn't detect and handle drop frames when doing direct I/O (YUY2, YV12, RGB24 & RGB32)
I will have a look at the code.
- Wilbert氏のコメント:
Doom9's Forum - Avisynth handling of dropped frames
I think IanB fixed it in coming v2.57 alpha release.
PMDプラグインの作者エモリ氏による「AviUltプラグインの作り方」 †
内蔵フィルタ(FiltersByCategory)にDeleteFrameを追加 †
- 内蔵フィルタのページにDeleteFrameフィルタを追加しました。DeleteFrame - avisynth.nlの日本語訳です。