niiyan/2005-03-14 のバックアップの現在との差分(No.3)


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[[niiyan]]

***[[DeScratch Version 0.8:http://bag.hotmail.ru/]] by Fizick(maxlenパラメータの追加) [#p606bb13]
-変更点
--Version 0.8, March 13, 2005 -  added maxlen parameter
-maxlenパラメータとは?
--maximal scratch length (default = 1000)
-maxlenパラメータが追加された経緯
--[[Doom9's Forum - DeScratch plugin for film line scratch removing:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624116#post624116]]

***[[chroma denoising(CNRT/CNRS/CNRF):http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=91381]] by kassandro [#z4f86823]
-色差ノイズ除去プラグイン
-現時点では、YUY2にのみ対応。
-%%ダウンロードは、[[こちら:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624078#post624078]]から。%%
--[[スレッド冒頭のAttachment:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624014#post624014]]からダウンロードできます。
--%%[[スレッド冒頭のAttachment:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624014#post624014]]からダウンロードできます。%%
--(2005-03-17追記)3/17に更新された時にAttachment(添付ファイル)は削除されました。代わりに、同じ[[スレッド冒頭のkassandro氏の投稿:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624014#post624014]]に新しいバージョンへのリンクがあります。下記の文章のhereの部分。
 The current version can be downloaded from here
-次の3つのフィルタから成る。
--CNRT
---MarcFDの[[CNR2>ノイズ除去(時間軸)#cnr2]]に似たフィルタ。だが、アプローチが異なる。
> but uses a two sided approach in contrast to one sided approach in CNR2.

---このアプローチ(two sided approach)の利点
>The two sided approach has the advantage, that one doesn't have to care about scene switches and it should improve overall quality as well.(シーンチェンジを気にしなくてもよい&全体的なクォリティの向上)

---変数とデフォルト値はCNR2と同じ。
---scdthr(シーンチェンジ検出の閾値)の値は無視される。
---純粋な時間軸フィルタ。インターレース素材にも使える。
>CNRT is purely temporal, whence it can be used for interlaced content.

--CNRS
---CNRTの空間軸(Spatial)な類似物(analog)
---CNRTと同じ変数、同じデフォルト値に、必須のクリップ変数(blurred_input)を1つ追加。
---blurred_inputは、入力クリップのぼかされた(blurred)バージョン。たとえば、
 RemoveGrain(input,mode=12)
---デフォルトの使用法は、次のとおり
 CNRS(input, blurred_input)
---純粋な空間軸フィルタで、プログレッシブ素材に使える。
---ただし、blurred_inputが水平方向にだけぼかされているなら、インターレース素材にも使える。

--CNRF
---上記2つのフィルタとは異なる。
---SSE最適化されている。
---次の哲学の具現化
> the spatial variation of the chroma is limited by the spatial variation of the luma.

---書式
 CNRF(input, blurred_input)
---What does CNRF do?
> CNRF first calculates the luma distance d=|y - yb| and then u is clipped at ub - d, ub + d, i.e. the new value = min(max(u, ub - d), ub + d) and similarily v is clipped at vb - d, vb + d.(y/u/vはinputの、yb/ub/vbはblurred_inputのY/U/Vを表す。)

-[[niiyan/2005-03-17]]も参照。

***[[ImproveSceneSwitch:http://www.removedirt.de.tf/]]を[[ノイズ除去(時間軸)]]に追加 [#w4a93acd]
-[[ImproveSceneSwitch:http://www.removedirt.de.tf/]]は、[[RemoveDirt>ノイズ除去(時間軸)#i95651e9]]プラグインに含まれるフィルタ。
-[[RemoveDirt>ノイズ除去(時間軸)#i95651e9]]とあわせて紹介する形で掲載。

***[[TIVTC - 2005/03/13 v0.9.8.2:http://bengal.missouri.edu/~kes25c/]] [#nbcb9c69]
-変更点
> [[Doom9's Forum - Another motion adaptive deinterlacer and smart bobber:http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&postid=624463#post624463]]
> TDecimate:
>    + Added missing logic to most similar decimation mode.  It can now correctly handle
>         panning->static and static->panning areas like longest string.  It can also
>         detect cycles that need two duplicates dropped.  Assuming match info is present.
>    + Tweaked decimation decisions for both longest string/most similar.
>    + Added isse luma diff calculation routine for yuy2
>    - Fixed a bug in the longest string decimation decision that utilized match info
>         from tfm.
> 
> TFM:
>    + Post-processing now only links luma->chroma on the motion map, instead of doing
>         full luma->chroma, chroma->luma, and chroma->chroma linking.